Ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές

Αρχική Συζητήσεις Διάλογος Ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές

Βλέπουν 4 αναρτήσεις - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Συγγραφέας
    Αναρτήσεις
  • #992

    Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ με την προχειρότητά του και την έλλειψη κριτηρίων άναψε μια φωτιά που εξακολουθεί να σιγοκαίει: ό,τι δεν φαντάζει χρήσιμο και οικονομικά αποδοτικό από μια συγκεκριμένη ιδεολογική οπτική γωνία, κινδυνεύει. Η πρώτη προσπάθεια έγινε με τα τμήματα των ξένων γλωσσών. Το ότι δεν πέτυχε δεν αποτελεί λόγο επανάπαυσης. Θα ακολουθήσουν κι άλλες.

    Πιστεύω ότι, ανεξαρτήτως της διαίρεσης σε σχολές και τμήματα, και επειδή καθυστερεί πολύ η σύνταξη του οργανισμού, πρέπει να αρχίσει σύντομα ένας διάλογος για την ουσιαστική σύνδεση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές στο Α.Π.Θ. Αν τα προγράμματα δεν αλληλοστηρίζονται θα κινδυνεύσουν. Ας φτιάξουμε, λοιπόν, ένα πλαίσιο συνεργασίας και επικοινωνίας, όλοι όσοι θεωρούμε ότι ανήκουμε στο χώρο που ονομάζεται ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές. Σήμερα, όχι αύριο.

    Μιχάλης Χρυσανθόπουλος

    #993
    Βασίλης ΓούναρηςΒασίλης Γούναρης
    Συμμετέχων

    Το ζήτημα έχει απασχολήσει την ΕΠ και όχι μόνον. Σωστά επισημαίνετε ότι αφορά πρωτίστως τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, δηλαδή επιστημονικούς χώρους που δεν “φωτογραφίζουν” επαγγέλματα και, επομένως, χρειάζονται ευελιξία και ιδέες για να παραμείνουν θελκτικές. Τέτοιου είδους επαφές πρέπει –κατά την άποψή μου– να βασίζονται στην ύπαρξη major και minor, αν είμαστε τολμηροί, ακόμη και double major. Δυο είναι τα βήματα που απαιτούνται να γίνουν. Το πρώτο αφορά τη χρήση όλων των σχετικών νομικών διατάξεων, ώστε να καταστεί, μέσω του Οργανισμού, εφικτή η συνεργασία των Τμημάτων και των Σχολών. Το δεύτερο (παράλληλο) είναι η αποτύπωση ενός ομοιόμορφου και ενιαίου λογιστικού συστήματος που θα επιτρέψει τη συνεργασία αυτή. Και προς τις δυο κατευθύνσεις έχουν γίνει σκέψεις και ασκήσεις επί χάρτου. Είναι σαφές ότι πολλά πρέπει να αλλάξουν. Γνωρίζω την αντίσταση που θα προβληθεί και φαντάζομαι ακόμη και τα επιχειρήματα. Πρέπει όμως να το τολμήσουμε.

    #994
    Ελένη ΚασάπηΕλένη Κασάπη
    Συμμετέχων

    Πολύ σημαντική η στιγμή που συζητείται το μέλλον μας.
    Φυσικά πρέπει να το τολμήσουμε.
    Τώρα που θα συζητηθούν στην Σύγκλητο οι τροποποιήσεις των κανονισμών των μεταπτυχιακών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών, προτείνω να ζητήσουμε όλα τα τμήματα, με τις αντίστοιχες ειδικότητες μεταπτυχιακών, να γίνει δεκτή η ακόλουθη τροποποίηση:
    οι σπουδαστές μας να μπορούν να επιλέγουν μαθήματα από άλλα μεταπτυχιακά [ακόμα και μη ανθρωπιστικής κατεύθυνσης] κι εμείς να εκπαιδεύουμε σπουδαστές άλλων μεταπτυχιακών:
    πχ, τάξεις μας μετάφρασης μπορούν να εκπαιδεύσουν στην ειδική μετάφραση νομικούς, ιστορικούς, φιλολόγους, γιατρούς.
    πχ2, τάξεις της τεκμηρίωσης ειδικών μεταφράσεων μπορούν να εκπαιδεύσουν πληροφορικούς στην διαχείριση σωμάτων κειμένων και ορολογίας.
    τώρα η συγκυρία των τροποποιήσεων δεν πρέπει να πάει χαμένη για τα μεταπτυχιακά.
    και για τα προπτυχιακά, θα έλεγα να γίνει έκτακτη συνάντηση όλων των συντονιστών επιτροπών προγραμμάτων σπουδών, επείγει.

    ελένη κασάπη

    Ελένη Κασάπη, καθηγήτρια μεταφρασεολογίας, EMUNI expert ENPI 2011, συντονίστρια για το ΑΠΘ της διμερούς συμφωνίας συνεργασίας ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Νεμπράσκας, επιστημονικά υπεύθυνη της μετάφρασης και τεκμηρίωσης του αρχείου Ιωάννη Παπάφη, μέλος της εκδοτικής ομάδας περιοδικού iTi

    #1103

    Συνεχίζοντας τη σκέψη του Βασίλη Γούναρη:
    Πιστεύω ότι πρέπει να κινηθούμε τάχιστα και συντεταγμένα προς την κατεύθυνση major/minor:
    Ελάχιστος αριθμός μονάδων για λήψη πτυχίου: 240 ECTS
    Ανασχεδιασμός όλων των major, στη βάση των 180 ECTS (30-32 μαθήματα)
    Σχεδιασμός νέων minor: 60 ECTS (10 μαθήματα)
    Ένα minor εντός της Φιλοσοφικής θα πρέπει να προσφέρεται από το Τμήμα Φιλολογίας σε μεγάλο αριθμό φοιτητών (αν και όχι σε όλους) που θα θέλει να στραφεί στον κλάδο ΠΕ02. Ένα ακόμη πρέπει να προσφέρεται από τον Τομέα Παιδαγωγικής σε μεγάλο αριθμό φοιτητών (αν και όχι σε όλους) που θα θέλει να στραφεί στον ίδιο κλάδο.
    Διπλό minor (σπουδές 9-10 εξαμήνων) πρέπει να είναι επιτρεπτό.
    ΠΘ

    www.thanassas.gr

Βλέπουν 4 αναρτήσεις - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Πρέπει να συνδεθείτε για να απαντήσετε σε αυτό το θέμα.