Η διεθνής "κατάταξη" του ΑΠΘ

Αρχική Συζητήσεις Διάλογος Η διεθνής "κατάταξη" του ΑΠΘ

Βλέπουν 8 αναρτήσεις - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Συγγραφέας
    Αναρτήσεις
  • #1113
    Ορέστης ΚαλογήρουΟρέστης Καλογήρου
    Συμμετέχων

    Η παρακάτω ανακοίνωση της Πρυτανείας για μια ακόμη φορά εκθέτει το πανεπιστήμιό μας, αλλά και παραπλανά τους/ις φοιτητές/τριες μας, τις οικογένειές τους και την κοινωνία. Στους παρακάτω συνδέσμους έγκριτοι ακαδημαϊκοί χαρακτηρίζουν την κατάταξη QS “τσαλάκωμα” (scrunity), “απάτη” (fraud), “κίνδυνο” (warning), “ύποπτο” (suspicious) ή “αστείο” (joke), προβαίνοντας σε πολύ σοβαρές καταγγελίες ακόμη και για χρηματική συναλλαγή πανεπιστημίων προκειμένου να είναι σε υψηλές θέσεις… Τέλος, παρατίθεται σύνδεσμος με την απάντηση των υπευθύνων του QS για λόγους δεοντολογίας.

    Το τελευταίο πράγμα που έχει ανάγκη το καθημαγμένο από την βρωμιά ΑΠΘ είναι να βαυκαλίζεται με απατηλή προπαγάνδα. Η υιοθέτηση μιας, τουλάχιστον αμφιλεγόμενης, μεθοδολογίας κατάταξης προσβάλει το ΑΠΘ.

    ΥΓ Η “κατάταξη” αναδεικνύει στις υψηλότερες θέσεις των Νομικών Σχολών την Νομική του Princeton η οποία απλώς δεν υπάρχει!

    “Το ΑΠΘ μεταξύ των 200 καλύτερων Πανεπιστημίων στις θεματικές κατατάξεις της QS 2013”
    “Το Α.Π.Θ. βρίσκεται μεταξύ των 200 καλύτερων Πανεπιστημίων της παγκόσμιας κατάταξης, σε 10 από τα 30 θεματικά-επιστημονικά πεδία, για το έτος 2013, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Κατάταξης QS.”
    http://www.auth.gr/news/anouncements/15944

    http://www.insidehighered.com/news/2013/05/29/methodology-qs-rankings-comes-under-scrutiny

    http://vieaucanada.tumblr.com/post/49877905561/on-why-the-qs-subject-ranking-is-a-joke

    The QS University Rankings are a fraud on the public
    http://leiterreports.typepad.com/blog/2013/05/the-qs-university-rankings-are-a-fraud-on-the-public.html
    Here is how the survey went. First, I was asked to choose my discipline from a list of about 10 options as well as my continent and country; I chose ‘Humanities’, ‘North America’, and ‘United States’. Next, I was asked to type in the five best universities in the US for the study of humanities; then I was asked to type in up to 15 top universities for the study of humanities in North America other than the five I put in before. Finally, I was asked about my ‘sub-discipline’; I was asked to type in five top universities in the world for the study of philosophy.

    The survey seemed awfully suspicious at the time, and I did not imagine that the results could have any sort of serious impact.

    http://newsinfo.inquirer.net/416087/the-qs-university-rankings-by-subject-warning-needed

    In recent years, there have been some odd results from QS surveys. My personal favorite is the New York University Tisch School of the Arts, which set up a branch in Singapore in 2007 and graduated its first batch of students from a three-year Film course in 2010.

    In the QS Asian University Rankings of that year, the Singapore branch got zero for the other criteria (presumably the school did not submit data) but it was ranked 149th in Asia for academic reputation and 114th for employer reputation.

    Not bad for a school that had yet to produce any graduates when the survey was taken early in the year….

    Another example is from Saudi Arabia, where King Fahd University of Petroleum and Minerals was apparently top for history, even though it does not have a history department or indeed anything where you might expect to find a historian.
    κι αυτό:
    http://leiterreports.typepad.com/blog/2013/05/are-the-qs-rankings-a-fraud-on-the-public-qss-head-of-public-relations-responds.html

    #1114
    Βασίλης ΓούναρηςΒασίλης Γούναρης
    Συμμετέχων

    Ορέστη αντιλαμβανόμαστε όλοι του ισχυρισμούς σου. Και μόνον το γεγονός ότι οι κατατάξεις γίνονται ανά 50 θέσεις είναι ενδεικτικό. Αλλά, από την άλλη, δεν μπορεί να δεχόμαστε αμφίδρομα τα χτυπήματα και να υφιστάμεθα διαρκώς τις απώλειες. Οι αξιολογήσεις έχουν τεράστια κενά και προβλήματα αλλά είναι μέρος του “πολέμου εντυπώσεων”. Γνωρίζουμε τι είμαστε και δεν έχουμε αυταπάτες. Αλλά γιατί να αποποιηθούμε τα ίδια όπλα με τα οποία βάλλουν εναντίον μας? Ούτως ή άλλως η συζήτηση δεν είναι επί της ουσίας.

    #1115
    Ορέστης ΚαλογήρουΟρέστης Καλογήρου
    Συμμετέχων

    Αγαπητέ Βασίλη, όπως πολύ καλά γνωρίζεις γιατί την υπηρετείς κι εσύ, μια από τις πιο βασικές ακαδημαϊκές αρχές είναι το να υπηρετούμε την επιστημονική αλήθεια. Από την σκοπιά αυτή δεν δικαιούμαστε να απαντάμε στα “αμφίδρομα χτυπήματα” παρά μόνον με την αλήθεια. Αυτή είναι η ουσία της συζήτησης. Είμαι βέβαιος ότι δεν διαφωνείς σε αυτό. Επειδή ως κοινότητα δεν ακολουθήσαμε αυτές τις αρχές για πολλά χρόνια, εισπράττουμε τα “αμφίδρομα χτυπήματα”.

    #1116
    Βασίλης ΓούναρηςΒασίλης Γούναρης
    Συμμετέχων

    Ορέστη η κρίση, ως ιστορικό, με δίδαξε πολλά πράγματα. Ένα από αυτά ήταν η βαθύτερη κατανόηση του ελληνικού αμετάβλητου. Δυστυχώς ο ορθολογισμός και ο εξορθολογισμός που πρεσβεύουμε είναι ένα μειονοτικό κίνημα που τελικά δεν θα επικρατήσει. Γι’ αυτό κρίνω πως μαζί με την αλήθεια πρέπει να φροντίζουμε ενίοτε για την ισορροπία. Όχι επειδή είμαστε ισορροπιστές, αλλά επειδή, αν μπούμε στη ζυγαριά, θα βρεθούμε, εμείς οι οπαδοί της επιστημονικής αλήθειας, “από κάτω”. Δεν βγήκα να πανηγυρίσω για την QS. Αλλά την επόμενη φορά που θα δεχτώ τέτοιου είδους αξιολογικές κρίσεις, θα ανασύρω την πληροφορία, για ό,τι αξίζει.

    #1117
    glavinisglavinis
    Συμμετέχων

    Βασίλη, άνοιξες πολύ μεγάλο θέμα…

    – Είναι αξία της κοινότητός μας ο ορθολογισμός;

    – Πώς μπορεί να γίνει ο εξορθολογισμός πλειοψηφικός;

    – Είχε δίκιο ο Σημίτης όταν είπε αυτή είν’ η Ελλάδα;

    Αυτή την ώρα που νιώθω τόσο απογοητευμένος από τα τεκταινόμενα στη Σχολή μου διά χειρός πρώην συντρόφων, απαντώ -κατά σειράν- ΟΧΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΝΑΙ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ.

    Αύριο, ίσως να είναι μια άλλη μέρα…

    #1118
    Λουκάς ΒλάχοςΛουκάς Βλάχος
    Συμμετέχων

    Οι κατατάξεις αυτές και το κέρδος των εντυπώσεων έχει σημασία όταν πρόκειται να «κερδίσουν» τα τμήματα φοιτητές και πιθανά κονδύλια. Αν όμως σε αυτά τα κέρδη εμείς (ΑΠΘ) δεν συμμετέχουμε λόγω της ιδιαιτερότητας του συστήματος εισαγωγής ή χρηματοδότησης το μόνο που μένει να δούμε είναι την ουσία για να αποφασίσουμε που «πονάμε» και να πάμε ποιο μπροστά…. Το κέρδος των εντυπώσεων στην Ελλάδα είναι μικρής αξίας ενώ η ουσία είναι μεγάλης αξίας. Αρα η διοίκηση του ΑΠΘ θα πρέπει να δει μάλλον την ουσία και να αφήσει αυτό τον άχαρο αγώνα είμαστε στα 200 ή στα 300 πρώτα. Ερωτώ λοιπόν την Διοίκηση, επι της ουσίας τι κάναμε τα τελευταία χρόνια για να ανεβάσουμε την εκπαίδευση και την Έρευνα…. Δεν λέω ότι δεν κάναμε τίποτα αλλά αυτό θα πρέπει να προβάλουμε. Ένα τεκμηριωμένο στρατηγικό πλάνο (απολογισμού και ανάπτυξης) δεν έχουμε στα χέρια μας για το απθ και έχουμε δελτία τύπου για αμφίβολης ποιότητας κατατάξεις και με άγνωστη προοπτική «κέρδους εντυπώσεων». Για να το πω αλλιώς, στην Ελλάδα ότι και να γίνει για την ποιότητα οι φοιτητές θα επιλέξουν πρώτα ΑΘΗΝΑ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μετά τα άλλα πανεπιστήμια. Επιλογή με σκοπό την καλλίτερη προοπτική απασχόλησης δεν συζητάμε ούτε οι εργοδότες διαβάζουν τις αξιολογήσεις όταν κάνουν, όσες κάνουν προσλήψεις. Οι εντυπώσεις τις κοινωνίας τώρα και η σχέση τους με τις διεθνείς κατατάξεις… ας μην το συζητήσουμε.

    Λουκάς Βλάχος

    #1121

    Μία μικρή παρατήρηση στα λεγόμενα του κ.Βλάχου: Οι φοιτητές επιλέγουν Αθήνα και μετά Θεσσαλονίκη κυρίως για οικονομικούς λόγους (εγγύτητα σε μεγάλες γεωγραφικές περιοχές) περιοχές και δευτερευόντως για λόγους ποιότητας. Σπάνια ένα παιδί από την Τρίπολη που θα μάθει ότι μία σχολή της Θεσ/νίκης είναι καλύτερη από των Αθηνών θα δηλώσει ΑΠΘ. Τέλος, νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε την εξαιρετικά μικρή σημασία των σκουπιδοκατατάξεων όπως η QS, που και μόνο τα κριτήρια να δεί κανείς θα αντιληφθεί την πλήρη έλλειψη αξιοπιστίας. Όμως, συμφωνώ και εγώ με τον κ. Γούναρη: Αν βρεθώ με την πλάτη στον τοίχο, θα χρησιμοποιήσω και την πληροφορία αυτή, ώς ύστατο μέσο άμυνας και υπεράσπισης του ΑΠΘ.

    Κώστας Παπαζάχος
    Καθηγητής Γεωφυσικής ΑΠΘ

    #1293
    Ελένη ΚασάπηΕλένη Κασάπη
    Συμμετέχων

    http://xenesglosses.eu/2013/06/anepisima-statistika-ton-panelladik/
    σχετικά με θεματα καταταξης θα επρεπε να θεωρουνται απο μας και τα θεματα εισαγωγής στα αει: η ποιοτητα των φοιτητών μας συνδεεται και με αλλα αποτελεσματα μας που επιδρουν στην καταταξη

    Ελένη Κασάπη, καθηγήτρια μεταφρασεολογίας, EMUNI expert ENPI 2011, συντονίστρια για το ΑΠΘ της διμερούς συμφωνίας συνεργασίας ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Νεμπράσκας, επιστημονικά υπεύθυνη της μετάφρασης και τεκμηρίωσης του αρχείου Ιωάννη Παπάφη, μέλος της εκδοτικής ομάδας περιοδικού iTi

Βλέπουν 8 αναρτήσεις - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Πρέπει να συνδεθείτε για να απαντήσετε σε αυτό το θέμα.