το προγραμμα σπουδων και η πιστοποιηση του μετα την εξωτερικη αξιολογηση

Αρχική Συζητήσεις Διάλογος το προγραμμα σπουδων και η πιστοποιηση του μετα την εξωτερικη αξιολογηση

Αυτό το θέμα περιέχει 0 απαντήσεις, έχει 1 φωνή, και ανανεώθηκε τελευταία από Ελένη Κασάπη Ελένη Κασάπη 2 χρόνια, 11 μήνες πριν.

Επισκόπηση 1 δημοσιεύσεων (από 1 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #2076

    Αγαπητοι συναδελφοι,

    σε λιγο καιρο θα προχωρησουμε τουλαχιστον καποια τμηματα σε πιστοποιησεις προγραμματων.
    Επειγει επομενως να τεθουν καποιες αρχες που θα διασφαλιζουν ενα ελαχιστο κανονων για την αναμορφωση των προγραμματων.

    Καταρχην υπαρχουν ερωτηματα οπως τα ακολουθα:
    1. θα πανε για πιστοποιηση ολες οι σχολες ταυτοχρονα;
    2. θα πανε για πιστοποιηση ολα τα τμηματα καθε σχολής ταυτοχρονα;
    3. η αναμορφωση των προγραμματων θα λαμβανει υποψη μονο τα επαγγελματα που σκιαγραφουνται στα ιδρυτικα φεκ των τμηματων ή και στην πραγματική αγορα [πχ. στους ιδρυτικους νομους για τα ξενογλωσσα εχουμε την περιφημη αναφορα στην μεση εκπαιδευση, αλλα και στην πραγματική πολλοι πτυχιουχοι ξενογλωσσων ανοιγουν μεταφραστικα γραφεια και γινονται δεκτοι στις επαγγελματικες ενωσεις μεταφραστων με μονο το πτυχιο της ξενης γλωσσας και φιλολογιας];
    4. τα ξενογλωσσα δεν αξιοποιησαν την προταση για μονοτμηματική σχολή στο αθηνα 1 και ολη η φιλοσοφική υποσχεθηκε συνεργειες και ενδοτμηματικα ή διατμηματικα προγραμματα δευτερευουσας ειδικευσης για ολα τα τμηματα της στα συνδικαλιστικα φορα ως αντισταθμιση στο οχι προς αθηνα 1. Τωρα τι εχουν να παρουσιασουν τα τμηματα ξενων γλωσσων που μετα απο δυο χρονια, μετα την εξωτερικη τους αξιολογηση, πρεπει να πανε στην πιστοποιηση;
    5. τα ξενογλωσσα δεν ειναι ομοια, αλλα εχουν τομεις, αλλα οχι, αλλα εχουν εργαστηρια, αλλα οχι, αλλα εχουν διατμηματικα μαστερ αλλα μονοτμηματικα. Αλλα φοιτητες που ξερουν καλα την γλωσσα ειδικοτητας κι αλλα οχι.
    Ποιο θα ειναι το κοινο τους πλανο αναμορφωσης προγραμματων; Ποσα υποχρεωτικα μαθηματα θα εχουν τα προγραμματα κυριας ειδικευσης; Τι γινεται με την πρακτικη οπως των εκπαιδευομενων στην μεταφραση που δεν εχει καμμια σχεση με ππδε;
    6. τι συμβαινει γενικοτερα με ππδε; ποσο μπορει καθε τμημα σοβαρα να προσφερει αυτονομα ππδε;
    7. τι θα γινει με τμηματα που μειωνεται το προσωπικο τους; τι θα γινει με ομαδες μαθηματων που αν και ειναι ποσοτικα πληρεις θελουν και εξωτερικες απο αλλα τμηματα συνεργασιες οπως πχ σε μαθηματα μεταφρασης;
    8. ποιος θα κρινει και πως την συγκροτηση και εγκυρη προσφορα δευτερευουσας ειδικευσης μονοτμηματικης προελευσης, πως και με ποια μορφη διδασκοντες θα συμμετεχουν με τα μαθηματα που διδασκουν μονοτμηματικα σε διατμηματικα minor;
    ποσα minor μπορουν να ελκουν την καταγωγη τους απο το ιδιο τμημα;

    Θα επανελθω. Το θεμα ειναι πολυ σοβαρο. Την ευθυνη που δεν ιδρυθηκε η μονοτμηματικη σχολή ξενων γλωσσων την εχουμε εμεις οι ιδιοι των ξενογλωσσων. Τωρα πρεπει να λυθουν τα συσσωρευμενα προβληματα ασαφειας που η επιλογη μας πριν 2 χρονια εχει πλεον επιφερει.
    δεν νοειται περιοδος εκλογων εσδεπ χωρις αποψη στα παραπανω.

    χρονια πολλα!
    Ελενη Κασαπη

    Ελένη Κασάπη, καθηγήτρια μεταφρασεολογίας, EMUNI expert ENPI 2011, συντονίστρια για το ΑΠΘ της διμερούς συμφωνίας συνεργασίας ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Νεμπράσκας, επιστημονικά υπεύθυνη της μετάφρασης και τεκμηρίωσης του αρχείου Ιωάννη Παπάφη, μέλος της εκδοτικής ομάδας περιοδικού iTi

Επισκόπηση 1 δημοσιεύσεων (από 1 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.