who runs the country

Αρχική Συζητήσεις Διάλογος who runs the country

Βλέπουν 4 αναρτήσεις - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Συγγραφέας
    Αναρτήσεις
  • #1268
    glavinisglavinis
    Συμμετέχων

    Την επομένη της δημοσίευσης της ΥΑ (βλ. συνημμένα), είχαμε τολμήσει σ’ αυτόν εδώ το χώρο να λάβουμε την ξεκάθαρη θέση πως η ΕΡΤ Α.Ε. είχε κλείσει πλέον οριστικά και πως κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να προσβληθεί. Κρίναμε δε ατυχείς τις προτάσεις νόμου περί του αντιθέτου, τις οποίες έσπευσαν –ως μη όφειλαν– να καταθέσουν ορισμένα κόμματα στη Βουλή.

    Χθες εκδόθηκε η συνημμένη απόφαση του Προέδρου του ΣτΕ, η οποία διατάσσει την αναστολή εκτέλεσης της ΥΑ «αποκλειστικά» ως προς το μέρος εκείνο με το οποίο προβλέπεται η διακοπή μετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και λειτουργίας ιστοτόπων της ΕΡΤ Α.Ε. Η χρήση του όρου «αποκλειστικά» υπονοεί το κατά τα άλλα αυτονόητο, ότι δηλαδή ΟΛΕΣ οι άλλες διατάξεις της προσβαλλόμενης ΥΑ δεν αναστέλλονται, ισχύουν κανονικά και επέφεραν τα έννομα αποτελέσματά τους από την δημοσίευση της εν λόγω ΥΑ στην ΕτΚ. Έτσι, η ΕΡΤ Α.Ε. έκλεισε, το νομικό της πρόσωπο καταργήθηκε, άρα έπαψε να υπάρχει, άρα έπαψαν να υφίστανται στο πρόσωπό του και όλες οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που είχε πριν καταργηθεί, που μεταφέρθηκαν στο Κράτος, μαζί με τα περιουσιακά του στοιχεία, τα οποία τώρα διαχειρίζονται οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί, κυρίως δε ο Υπουργός των Οικονομικών. Οι δε διατάξεις του άρθρου 3 της ΥΑ που ρυθμίζουν τις εργασιακές σχέσεις, έμειναν ανέπαφες, ισχύουν κανονικά, με αποτέλεσμα να έχει λυθεί η σχέση εργασίας όλων των εργαζομένων με την ΕΡΤ. Νομίμως παύθηκαν και οι διοικήσεις της ΕΡΤ και των θυγατρικών της, ενώ σύννομα σταμάτησε να εισπράττεται και το ανταποδοτικό τέλος της ΕΡΤ μέσω της ΔΕΗ.

    Η αιτιολογική σκέψη της απόφασης του Προέδρου του ΣτΕ να διατάξει την μερική και προσωρινή αναστολή της προσβαλλόμενης ΥΑ βρίσκεται στο προοίμιο και αναφέρεται στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 1730/1987 (Α 145), όπως τροποποιήθηκε µε το άρθρο 19 παρ. 1 του ν. 1866/1989 (Α 222). Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, σκοπός της ΕΡΤ-Α.Ε. ήταν η οργάνωση, εκμετάλλευση και ανάπτυξη της κρατικής ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης, καθώς και η συμβολή της, με τα μέσα αυτά στην ενημέρωση, τη μόρφωση και την ψυχαγωγία του ελληνικού λαού. Με άλλα λόγια, είπε ο Πρόεδρος του ΣτΕ, μπορεί η Κυβέρνηση να καταργήσει την ΕΡΤ Α.Ε., δεν μπορεί όμως να πάψει να συμβάλλει με τα μέσα της ΕΡΤ στην ενημέρωση, τη μόρφωση και την ψυχαγωγία του ελληνικού λαού, για όσο διάστημα δεν έχει τεθεί σε λειτουργία ο νέος κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας. Διατάσσει, έτσι, τους δυο συναρμόδιους υπουργούς να λάβουν τα αναγκαία μέτρα ώστε κάποιος «δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας» να συνεχίσει να συμβάλλει στην ενημέρωση, τη μόρφωση και την ψυχαγωγία του ελληνικού λαού μέχρι να συσταθεί ο νέος φορέας.

    Ποιος είναι, όμως, αυτός ο «δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας»; Η ΕΡΤ; Μα αυτή, δεν υπάρχει πλέον. Θα μπορούσε, π.χ., να είναι το κανάλι της Βουλής, το οποίο και θα καλούνταν να καλύψει το κενό στην εκπλήρωση της υποχρέωσης του Κράτους να συμβάλλει και με δημόσια μέσα στην ενημέρωση, την ψυχαγωγία και τη μόρφωση των Ελλήνων, μέχρι να λειτουργήσει ο νέος ραδιοτηλεοπτικός φορέας. Χωρίς να χρειάζεται να επαναλειτουργήσουν ΟΛΕΣ οι εκπομπές και ΟΛΟΙ οι ιστότοποι της ΕΡΤ Α.Ε. Η απόφαση του Προέδρου του ΣτΕ δεν κάνει λόγο για «μετάδοση ΤΩΝ ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και λειτουργία ΤΩΝ διαδικτυακών ιστοτόπων της ΕΡΤ Α.Ε.», αλλά για μετάδοση ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών ΓΕΝΙΚΩΣ και λειτουργία διαδικτυακών ιστοτόπων ΓΕΝΙΚΩΣ. Δεν χρησιμοποιεί οριστικό άρθρο, αλλά τα αναφέρει αόριστα (Γαλλιστί, αν μου επιτρέπεται, de και όχι des, μιας και ο κ. Βενιζέλος γνωρίζει γαλλικά, μάλιστα βρέθηκε το ΣΚ στο Παρίσι και έκανε και σχετικές δηλώσεις για την ΕΡΤ στα γαλλικά.)

    Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί, όπως το υπονόησε ο κ. Βενιζέλος στις χθεσινοβραδινές δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ότι από τον συνδυασμό των παραγράφων 1 και 2 του διατακτικού της απόφασης του Προέδρου του ΣτΕ προκύπτει πως «δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας» της παρ. 2 δεν μπορεί να είναι άλλος από την ίδια την ΕΡΤ Α.Ε., η διακοπή της μετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και της λειτουργίας διαδικτυακών ιστοτόπων της οποίας αναστέλλεται με την παρ. 1. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Βενιζέλος, δεν μπορεί να είναι ο στρατός (!), ούτε ο Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος, όπως είπε, δεν έχει άδεια καναλιού.

    Μπορεί να είναι, όμως, κάποιος άλλος δημόσιος τηλεοπτικός φορέας, όπως π.χ. το κανάλι της Βουλής, ο οποίος θα κληθεί προσωρινά, και μέχρι να συσταθεί ο νέος φορέας, να εκπληρώσει την βασική υποχρέωση της Πολιτείας, που απορρέει από το Σύνταγμα και το άρθρο 1 παρ. 1 του νόμου 1730/1987. Μπορεί, λοιπόν, να αρχίσει αυτό να εκπέμπει άμεσα στις συχνότητες της ΕΡΤ.

    Εξάλλου, η αναφορά που κάνει η απόφαση στις «συχνότητες της ΕΡΤ Α.Ε.» δεν εννοεί τις συχνότητες που ανήκουν -ως περιουσιακά στοιχεία- στην ΕΡΤ Α.Ε, η οποία δεν υφίσταται πλέον για να μπορεί η ίδια να τις λειτουργεί, αλλά τις συχνότητες που χρησιμοποιούσε η ΕΡΤ Α.Ε. και που τώρα επανήλθαν στο Κράτος.

    Σε κάθε περίπτωση, εφόσον η απόφαση του Προέδρου του ΣτΕ δεν αναστέλλει καμιά άλλη διάταξη της προσβαλλόμενης ΥΑ, το άρθρο 1 παρ. 1 αυτής ισχύει, εκτελέστηκε και επέφερε έννομες συνέπειες από τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ, καταργώντας το νομικό πρόσωπο της ΕΡΤ Α.Ε. και μεταφέροντας το σύνολο των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού του στο κράτος, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 1 αυτής. Άρα, λοιπόν, είναι σαφές ότι η ΕΡΤ Α.Ε. –εφόσον καταργήθηκε– δεν υπάρχει πλέον προκειμένου να μπορεί να διαδραματίσει ρόλο «δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα» εν τη εννοία της παραγράφου 2 του διατακτικού της απόφασης του Προέδρου του ΣτΕ.

    Όλα τώρα εξαρτώνται σε πολιτικό επίπεδο από το πόσο γρήγορα θα μπορέσει να στηθεί και να λειτουργήσει η ΝΕΡΙΤ, αφενός, αλλά –μέχρι τότε– και από το κατά πόσον θα μπορέσει να επιτευχθεί κοινωνική ειρήνη που θα επιτρέψει στο Κράτος να εκπληρώσει τη βασική του υποχρέωση να συμβάλλει στην ενημέρωση του ελληνικού λαού με τα κρατικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα τα οποία έχει στη διάθεσή του, αφετέρου.

    Αυτές τις στιγμές, θυμάμαι το καλοκαίρι του 2011, όταν η καταστροφική απεργία των ταξί έσπρωξε τότε τον τόπο στο γκρεμό. Δυο χρόνια μετά, σε μας εναπόκειται αν θα οδηγήσουμε και πάλι τη χώρα στο γκρεμό υποθάλποντας συντεχνιακά συμφέροντα ή αν θα συνεχίσουμε στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων που χρειαζόμαστε για να βγούμε από την κρίση. Είμαι βέβαιος ότι η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού επιθυμεί βαθιές τομές στο δημόσιο τομέα και το κράτος. Αντιθέτως, δεν είμαι βέβαιος ότι το ισχύον πολιτικό σύστημα τις θέλει πραγματικά. Λόγος για τον οποίο θα επαναλάβω προς τους κυρίους Βενιζέλο και Κουβέλη την απάντηση που έδωσε η Margaret Thatcher σε όσους την καλούσαν να κάνει U TURN και θα ζητήσω από τον κύριο Πρωθυπουργό, αυτός τουλάχιστον να μην στρίψει. Με την κίνησή του πλήγωσε το τέρας, που σαν χταπόδι έχει καθίσει πάνω στο σώμα της Ελλάδας και δεν το αφήνει ν’ ανασάνει. Δεν μ’ ενδιαφέρουν τα κίνητρά του. Αν, όμως, κάνει τώρα πίσω, το τέρας θα μας κατασπαράξει. Ναι, πληρώσαμε ακριβά την κίνηση αυτή και ίσως να την πληρώσουμε κι άλλο. Όμως το τέρας, το πληρώσαμε μέχρι τώρα με μια ΠΤΩΧΕΥΣΗ.

    Αυτή η μάχη δεν έχει να κάνει με τη δημόσια τηλεόραση. Πρόκειται για ένα παρεμπίπτον ζήτημα. Έχει να κάνει με το ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο για το συμφέρον του Ελληνικού Λαού: οι συντεχνίες ή η Κυβέρνηση που εξέλεξε ο Λαός;

    Χαίρομαι δε, που για πρώτη φορά από την υπαγωγή μας στο διεθνή μηχανισμό στήριξης της οικονομίας, αντιλαμβανόμαστε ΟΛΟΙ πλέον ότι τούτη ‘δώ η απόφαση ΔΕΝ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ από καμιά Τρόικα, αλλά ήταν ΔΙΚΗ ΜΑΣ επιλογή να την πάρουμε. Κι όταν την πήραμε, ξεσηκώθηκε το βαθύ κράτος, απειλώντας να ρίξει την Κυβέρνηση και τη χώρα στα βράχια, αρκεί να μην πέσει το κάστρο της. Αν χρειαστεί, ο Λαός θα ξαναστείλει -ακόμη πιο ηχηρό αυτή τη φορά- μήνυμα σε σχέση με πέρυσι, πως θέλει τις μεταρρυθμίσεις, θέλει να βγει απ’ την κρίση και πως δεν θα πληρώσει ο ιδιωτικός τομέας την κρίση που δημιούργησε ο δημόσιος.

    Σ’ αυτό τον αγώνα, δεν υπάρχουν πλέον κόμματα, υπάρχουν στρατόπεδα. Όποιος θέλει, αλλάζει στρατόπεδο. Εγώ παραμένω στο ίδιο από το οποίο πάντοτε έδινα τις μάχες μου, μικρές ή μεγάλες. Με τις ίδιες ιδέες όπως και πριν. Όπως και την προηγούμενη φορά, δυο χρόνια πριν, σαν σήμερα ένα πράμα:

    http://panepistimiakisymparataxi.blogspot.gr/2011/06/blog-post.html

    Attachments:
    #1271
    thanouli
    Συμμετέχων

    Αγαπητέ κ. Γκλαβίνη,
    Σας ευχαριστω για την έγκυρη ενημέρωση σχετικά με το νομικό σκέλος της υπόθεσης. Παρακολουθώντας χθες τις ειδήσεις σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ, σκεφτόμουν ακριβώς την πρώτη σας τοποθέτηση για την ΥΑ και συνειδητοποιουσα πόσο ξεκάθαρη ήταν εξαρχής η υπόθεση και πόσο παράπληροφορείται ο κόσμος απο τα ΜΜΕ και την φαντασιοπληξια του καθενός. Ακόμη και τωρα οι πολιτικοί αρχηγοί προβαίνουν σε δικές τους ερμηνείες, όπως τον βολεύουν τον καθένα, καταστρατηγωντας κάθε αρχή της λογικής. Είστε όμως πραγματικά τόσο αισιόδοξος για το τι θέλει ο ελληνικός λαός; Εγω φοβάμαι πως όχι. Οι πανεπιστημιακοί άραγε, μια και είμαστε σε forum του ΕΣΔΕΠ, τι θέλουν; Εύχομαι η πλειοψηφία που σωπαίνει, όπως σώπαινα κι εγω ως τωρα, να διαβάζει τα επιχειρήματα σας και να παρηγοριεται με τη φωνή της λογικής μέσα στη λαίλαπα του λαϊκισμού και της παραφροσύνης. Αλλα φοβάμαι ότι ούτε γί´ αυτο ειμαι τόσο αισιόδοξη.
    Καλο σας μεσημέρι.
    Ε. Θανουλη

    #1286
    glavinisglavinis
    Συμμετέχων

    ΤΕΛΙΚΑ, ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΝ ΕΚΑΝΕ U-TURN !

    Οι δύο άλλοι κυβερνητικοί εταίροι κράτησαν την πορεία τους. Ας ελπίσουμε στο εξής να πατήσουν λίγο περισσότερο και το γκάζι…

    Για την πληρότητα του … φακέλου, που συγκροτήθηκε αυθόρμητα από τα μηνύματα που δημοσίευσα στο site αυτό από την επομένη του κλεισίματος της ΕΡΤ, παραθέτω συνημμένα:

    α) την τροποποιητική υπουργική απόφαση, που εκδόθηκε με τη συμφωνία των τριών αρχηγών την Τετάρτη 19.6.2013, προκειμένου η Κυβέρνηση να συμμορφωθεί προς την προσωρινή διαταγή του Προέδρου του ΣτΕ, η οποία είχε εκδοθεί δυο μέρες πριν, και

    β) την από 20.6.2013 απόφαση της επιτροπής αναστολών του ΣτΕ, που έλαβε υπόψη την παραπάνω τροποποιητική υπουργική απόφαση και ‘επικύρωσε’ (εκτός από το οριστικό κλείσιμο της ΕΡΤ Α.Ε. από 11.6.2013 και) τον ρόλο του ειδικού διαχειριστή της καταργηθείσας ΕΡΤ στο Υπουργείο Οικονομικών στην επανεργοποίηση των συχνοτήτων, που του ανέθεσε η παραπάνω τροποποιητική υπουργική απόφαση.

    Τόσο στις 17.6 όσο και στις 20.6, οι κρίσιμες συναντήσεις των τριών κυβερνητικών εταίρων συνέπεσαν με την έκδοση της προσωρινής διαταγής του Προέδρου του ΣτΕ, η πρώτη, και της απόφασης επί της αιτήσεως αναστολής της ΥΑ που έκλεισε την ΕΡΤ, η δεύτερη. Και είχαν καταλυτική επίδραση στην έκβαση των συζητήσεων των τριών αρχηγών, επειδή ο κ. Κουβέλης, νομικός και ο ίδιος, συνεπικουρούμενος από λαμπρούς συναδέλφους συνταγματολόγους, είχε καταστήσει την πολιτική του θέση ΝΟΜΙΚΗ. Όμως, η νομική του θέση ήταν ΛΑΘΟΣ από την αρχή.

    Γενικώς, η νομική επιχειρηματολογία τόσο κατά της νομιμότητας του κλεισίματος της ΕΡΤ, όσο και υπέρ του ξανανοίγματός της από το παράθυρο, μέσω μιας αβάσιμης ερμηνείας της προσωρινής διαταγής που είχε εκδώσει ο Πρόεδρος του ΣτΕ, κατέπεσε στη δεύτερη σύσκεψη των αρχηγών, που έγινε την Τετάρτη 19.6.

    Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι η ΕΡΤ έκλεισε από τις 11.6.2013 με μια ΥΑ που εκδόθηκε κατόπιν ειδικής και ρητής εξουσιοδότητης (όχι μιας ΠΝΠ) αλλά μιας νομοθετικής διάταξης ένος προγενέστερου ΝΟΜΟΥ, που είχε ψηφίσει η Βουλή το καλοκαίρι του 2011, αυτής του άρθρου 66 παρ. 1 του ν. 4002/2011. Από το κλείσιμο αυτό απέρρεε μια σειρά από νομικές και πραγματικές συνέπειες για όλα τα θέματα, όπως π.χ. για το ότι η ΕΡΤ Α.Ε. δεν μπορούσε πλέον να διαδραματίσει ρόλο ‘δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα’ που θα αναλάμβανε προσωρινά τη λειτουργία των συχνοτήτων της παλιάς ΕΡΤ, οι οποίες τώρα είχαν επιστρέψει στο ίδιο το κράτος. Τέτοιος ρόλος ανατέθηκε με την τροποποιητική ΥΑ στο ίδιο το ΥΠΟΙΚ και τον διαχειριστή της περιουσίας της καταργηθείσας ΕΡΤ.

    Η αλήθεια επίσης είναι ότι η εν λόγω ΥΑ, στο μέτρο που βασίστηκε για να εκδοθεί στην περίφημη ΠΝΠ, που όμως δεν επηρέαζε την βασική εξουσιοδοτική διάταξη της παρ. 1, αλλά συμπλήρωνε την παρ. 2 του άρθρου 66 του ν. 4002 -ως εκ περισσού κατά τη γνώμη μου (και όχι μόνον)- δεν ήταν δυνατόν να καταπέσει αναδρομικά ακόμη κι αν δεν κυρωνόταν η ΠΝΠ όταν η τελευταία θα ερχόταν στη Βουλή, διότι το Σύνταγμα ρητά ορίζει ότι η μη κύρωσή της δεν επηρεάζει την ισχύ της αναδρομικά. Μπορούσε με μεταγενέστερο νόμο να μην ισχύσει η ΠΝΠ αναδρομικά από την έκδοσή της, όπως το ζητούσαν με τις προτάσεις νόμου που κατέθεσαν η ΔΗΜΑΡ, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ; Η ισχύς των ΠΝΠ ρυθμίζεται με συνταγματική διάταξη. Πώς είναι δυνατόν ένας απλός νόμος να ρυθμίσει με αντίθετο τρόπο τα της ισχύος μιας ΠΝΠ αναδρομικά, όταν μάλιστα ούτε αυτός έχει κατ’ αρχήν αναδρομικότητα; Αυτό ζητούσαν οι προτάσεις νόμου που κατέθεσαν η ΔΗΜΑΡ, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ. Τι μήνυμα θα έστελνε η ‘υπεύθυνη’ συμπολίτευση για την ισχύ των ΠΝΠ που αναγκαστήκαμε να εκδώσουμε όλο αυτό το διάστημα, κατά το οποίο τρέχουμε πίσω από την καταβολή μιας δόσης, τη διαγραφή μέρους του χρέους μας ή την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μας για να κρατηθούμε ως κράτος στη ζωή; Γιατί η δημοκρατία, όπως λένε (και σωστά το λένε) δεν έχει αδιέξοδα. Το κράτος, όμως, έχει! Και το κράτος είναι, ας μου επιτραπεί, το hardware του συστήματος, ενώ η δημοκρατία το software. Δημοκρατίες υπάρχουν πολλές. Όπως και software. Δημοκρατία, περισσότερη δημοκρατία, καλύτερη δημοκρατία, χειρότερη δημοκρατία, λιγότερη δημοκρατία κ.ο.κ. Hardware, όμως, το σύστημα έχει μόνον ένα. Αν καταρρεύσει το κράτος, ό,τι software και να του βάλεις επάνω, δε θα σου παίξει τίποτε. Μαύρη οθόνη σαν αυτή της ΕΡΤ θα δεις. Συνήθως δε, όταν καταρρέει το hardware, τον υπολογιστή του κράτους τον ξεκινάς με κάτι περίεργα software με χρυσά αυγά, στρατούς, προλεταριάτα, τέτοια πράματα…

    Τα παραπάνω δεν σημαίνουν, βεβαίως, ότι μπορεί Πρωθυπουργός μιας τρικομματικής κυβέρνησης να ενεργεί αυθαίρετα επί τόσο σημαντικών θεμάτων, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των αρχηγών των άλλων κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνησή του στη Βουλή. Εμείς δεν γνωρίζουμε, ωστόσο, τι είχαν και τι δεν είχαν συμφωνήσει οι αρχηγοί μεταξύ τους στις διάφορες συναντήσεις τους στο Μέγαρο Μαξίμου. Π.χ., τι είχαν συμφωνήσει για τους 2000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έπρεπε να απολυθούν μέχρι τα τέλη Ιουνίου, σύμφωνα με τις μνημονιακές μας υποχρεώσεις; Εάν ο Σαμαράς είχε πράγματι ενεργήσει μονομερώς, ‘παίρνοντάς το πάνω του’ π.χ., κατά παράβαση υποτιθέμενης συμφωνίας περί του αντιθέτου με τους άλλους δυο, τότε αυτοί οι τελευταίοι μπορούσαν να του βγάλουν κίτρινη κάρτα ή και κόκκινη ακόμα σε πολιτικό επίπεδο. Υπάρχουν τα θεσμικά εργαλεία γι’ αυτό. Θα μπορούσαν να ζητήσουν από την ΝΔ να αλλάξει Πρωθυπουργό. Δεν μπορούσαν, όμως, σε καμιά περίπτωση να παίξουν με την ΠΝΠ, όπως έπαιξαν, αποπροσανατολίζοντας την συζήτηση στα μάτια του κόσμου που δεν γνώριζε και δεν ήταν υποχρεωμένος να γνωρίζει τόσο καλά νομικά. Ο κόσμος αφέθηκε να φαντασιώνεται δικτατορίες, καθώς ο Σαμαράς εμφανιζόταν να κατεβάζει τον διακόπτη της ΕΡΤ με μια ΠΝΠ υπογεγραμμένη μόνον από τους δικούς του υπουργούς!!! Τέτοια πράγματα δεν συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση της κοινής γνώμης. Έχουμε ήδη χάσει κρίσιμο έδαφος στο πεδίο αυτό. Οι δυο αρχηγοί φάνηκαν να θέλουν να αποκομίσουν στενά κομματικά οφέλη από το ‘μαύρο’ της ΕΡΤ. Φάνηκαν να ανεβαίνουν στα κεραμίδια για να υπερασπιστούν ένα εμβληματικό κάστρο του δημόσιου τομέα, ενώ το πρόβλημά τους ήταν πράγματι πολιτικό σε επίπεδο τρικομματικής διακυβέρνησης. Δεν το αντιμετώπισαν όμως ως τέτοιο και σ’ αυτό το επίπεδο, αν και είχαν τα εργαλεία γι’ αυτό. Δημιούργησαν φρούδες ελπίδες στους εργαζόμενους της ΕΡΤ ότι θα ανέτρεπαν την κατάσταση και θα τους γύριζαν όλους πίσω μέσω της επαναλειτουργίας όλων των συχνοτήτων και όλων των προγραμμάτων που δήθεν είχε διατάξει το ΣτΕ. Εμ δεν είν’ έτσι. Επέλεξαν να δώσουν την κεντρική πολιτική τους μάχη στο στενό επίπεδο της νομιμότητας μιας ΚΥΑ. Αυτή τη μάχη, όμως, την έχασαν. Και την κέρδισε ο κ. Σαμαράς. Και λογικά, αυτοί οπισθοχώρησαν στη δεύτερη σύσκεψη που είχαν μαζί του την Τετάρτη 19 Ιουνίου. Όλος ο λαός τούς είδε μετά να βγαίνουν στις οθόνες και να μιλάνε πλέον για δημόσια ραδιοτηλεόραση αντί για ΕΡΤ που μιλούσαν μέχρι τότε. Η επανεκκίνηση των εκπομπών θα γίνει από το ΥΠΟΙΚ πλέον και από τον διαχειριστή της καταργηθείσας ΕΡΤ, με περιορισμένο προσωπικό που θα απασχοληθεί προσωρινά μέχρι να στηθεί ο νέος φορέας, σε νέες πλέον βάσεις, ελπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές, που να ταιριάζουν σε έναν πτωχευμένο δημόσιο τομέα. Και η ερμηνεία που δώσαμε εμείς στην απόφαση του Προέδρου του ΣτΕ με την ανωτέρω ανάρτηση, επιβεβαιώθηκε πλήρως με την απόφαση της επιτροπής αναστολών του ΣτΕ.

    Ευτυχώς, την τελευταία στιγμή ο Β. Βενιζέλος δεν έκανε U turn και γλύτωσε τη χώρα από περιπέτειες. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τόσο ο ίδιος όσο και το Πασόκ θα εντείνουν την μεταρρυθμιστική προσπάθεια της χώρας, γιατί προς στιγμήν φάνηκαν ότι το μόνο που ήθελαν ήταν να προστατεύσουν ένα κάστρο του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Εμείς εδώ είμαστε, πάντως, να τους κρατήσουμε στο … σωστό δρόμο.

    Το έχω ξαναπεί, το Πασόκ καταδικάστηκε ιστορικά στις τελευταίες διπλές εκλογές, όχι γιατί πήρε τα μέτρα του Μνημονίου, όπως εσφαλμένα πιστεύει ο Βαγγέλης Βενιζέλος, αλλά για ό,τι έκανε στη χώρα από την δεκαετία του ’70 όταν ήταν αντιπολίτευση ακόμη, πριν αναλάβει τη διακυβέρνηση το ’81. Η ΝΔ τη σκαπούλαρε, αν και ήταν ο καλύτερος μαθητής του κακού μεταπολιτευτικού Πασόκ. Τώρα θα πρέπει και οι δύο να εμμείνουν στις μεταρρυθμίσεις που άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2010 και μετά αν θέλουν να πείσουν την κοινωνία ότι, με αυτά ή με άλλα ονόματα, μπορούν να βγάλουν τη χώρα από την κρίση στην οποία την οδήγησαν κυρίως αυτοί, εναλλασσόμενοι στην εξουσία για 40 ολόκληρα χρόνια. Οφειλέτες εις ολόκληρον και οι δύο, τώρα πρέπει ξανά να συγκυβερνήσουν για να ξεπληρώσουν το βαρύ χρέος τους.

    Για τη ΔΗΜΑΡ, θα παραπέμψω και πάλι στον αγαπημένο μου Λεωνίδα Καστανά:

    http://mhmadas.blogspot.gr/2013/06/blog-post_20.html#comment-form

    #1290
    Ελένη ΚασάπηΕλένη Κασάπη
    Συμμετέχων

    νομίζω πως αξίζει να συμπληρωθεί το θέμα με ενημέρωση που φωτίζει σκηνές απο το 2012 για την ΕΡΤ [Athens Voice]:
    http://www.athensvoice.gr/article/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%84-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF
    και επίσης απο Πρωτο Θεμα:

    Ως απολύτως αναγκαία χαρακτηρίζει τη ριζική ανδιάρθρωση της ΕΡΤ
    Ως απολύτως αναγκαία χαρακτηρίζει τη ριζική ανδιάρθρωση της ΕΡΤ ο καθηγητής του London School of Economics κ. Ηλίας Μόσιαλος, με σχετική του δήλωση. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, το κλείσιμό της με μονομερή απόφαση, συνστά αντιδημοκρατική ενέργεια.

    Ειδικότερα όπως επισημαίνει ο κ. Μόσιαλος:

    «Η ριζική αναδιάρθρωση της ΕΡΤ είναι απολύτως αναγκαία. Κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί σοβαρά τη διατήρηση του παλαιού καθεστώτος λειτουργίας της. Ωστόσο, το κλείσιμό της, με μονομερή απόφαση της Νέας Δημοκρατίας, συνιστά ενέργεια αντιδημοκρατική και αντίθετη προς την κοινοβουλευτική αρχή και προδίδει περιφρόνηση προς την ίδια τη δημοκρατία, της οποίας τα ΜΜΕ αποτελούν αναφαίρετο πυλώνα. Η ενέργεια αυτή όχι μόνο δεν αποτελεί συνέχεια των δικών μου προτάσεων του 2011, όπως νόμισαν ελάχιστοι βιαστικοί σχολιαστές, αλλά βρίσκεται στον αντίποδα. Τότε είχα θέσει δύο στόχους:
    Ο πρώτος ήταν αληθινά καινοφανής: ήταν η πλήρης ανεξαρτησία της ΕΡΤ. Αυτό ποτέ δεν είχε ξανατεθεί από την κυβερνητική πλευρά μετά την μεταπολίτευση, όλοι το θυμόντουσαν στην αντιπολίτευση, αλλά το ξεχνούσαν όταν έρχονταν στην κυβέρνηση. Ανέθεσα λοιπόν σε ανεξάρτητη Επιτροπή υπό τον καθηγητή Νίκο Αλιβιζάτο τη μελέτη του θεσμικού πλαισίου, με μοναδική κατεύθυνση την απαλλαγή της ΕΡΤ από κάθε κυβερνητική δουλεία, από κάθε κομματική ή συνδικαλιστική επιρροή. Η Επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της και το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή το Φεβρουάριο του 2012. Είναι το «σχέδιο Αλιβιζάτου».
    Δεύτερος στόχος μου υπήρξε η εξυγίανση της ΕΡΤ. Αυτό δεν ήταν καινοφανές, αλλά ήταν η πρώτη φορά που το θέμα μελετήθηκε οργανωμένα και το πλάνο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο. Τα επιμέρους στοιχεία είναι γνωστά, θα ήθελα ωστόσο να θυμίσω τρία σημεία. Πρώτο, ότι η αναδιάρθρωση ήταν προγραμματισμένη με την ΕΡΤ ανοιχτή. Δεύτερο ότι έκλεινε μόνο ένα κανάλι, η ΕΤ 1, και το δυναμικό της (εργαζόμενοι και εξοπλισμός) θα μοιραζόταν μεταξύ ΝΕΤ και ΕΤ3. Τρίτο, ότι η αλλαγή θα ερχόταν με τροπολογία στο νόμο περί ίδρυσης της ΕΡΤ, όχι φυσικά με ΠΝΠ, ούτε καν με υπουργική απόφαση. Θα γινόταν με την ψήφο της Βουλής, που σημαίνει ότι δεν θα περνούσε δίχως κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Είναι γνωστό ποιοι και πως είχαν αντιδράσει τότε και γιατί η πρωτοβουλία μου δεν προχώρησε στο σύνολό της, αν και επιμέρους στοιχεία στην ΕΡΤ βελτιώθηκαν και μια κάποια εξυγίανση προχώρησε.
    Η σύγκριση του 2011 με το 2013 αποκαλύπτει την καθαρότητα και δημοκρατικότητα του τότε, σε σύγκριση με τον αυταρχισμό, την απουσία στοιχειώδους πολιτικής προβλεπτικότητας και την «ξεροκεφαλιά», θα έλεγα, του σήμερα.
    Αλλά η αναδιάρθρωση εξακολουθεί να χρειάζεται. Θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργηθεί μια νέα ΕΡΤ: μικρότερη σε αριθμό απασχολουμένων, με παραγωγικότητα, όχι σπάταλη, πιο ποιοτική και με στόχο μεγαλύτερο μερίδιο τηλεθέασης.
    Αυτή τη στιγμή το θέμα δεν είναι ούτε τυπικό, ούτε απλά νομικό. Η όποια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας προφανώς πρέπει να γίνει -και θα γίνει- σεβαστή. Αλλά ανεξάρτητα απ΄ αυτήν, είναι αναγκαίο να γίνουν, έστω και τώρα, μερικά απλά πρακτικά βήματα:

    1. Η ΕΡΤ πρέπει ν΄ ανοίξει και να ξαναλειτουργήσει κανονικά
    2. Ν΄ αντικατασταθεί το Διοικητικό της Συμβούλιο με άλλο, μεταβατικό ΔΣ, που θ΄ αποτελείται από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και διακομματικής προέλευσης
    3. Να κατατεθεί στη Βουλή για άμεση ψήφιση το σχέδιο Αλιβιζάτου, ώστε να ψηφιστεί ο νόμος που θα δημιουργήσει την καινούργια αξιόπιστη ΕΡΤ, δημόσια και όχι κρατική, ανεξάρτητη από την τωρινή ή οποιαδήποτε μελλοντική κυβέρνηση
    4. Με την ψήφιση αυτού του νόμου και τη λήξη της θητείας του μεταβατικού ΔΣ, το νέο ανεξάρτητο ΔΣ θ΄ ανοίξει διαδικασίες εξορθολογισμού της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, αναθέτοντας σε ειδικούς να μελετήσουν τα αντίστοιχα θεσμικά πλαίσια και να προτείνουν πρακτικές ενέργειες
    5. Την πολιτική ευθύνη της ΕΡΤ, για όσο διάστημα υπάρχει η τρικομματική κυβέρνηση, δεν θα πρέπει να την έχει πλέον ο υφυπουργός που μέχρι τώρα χειριζόταν το θέμα. Στη θέση του θα πρέπει να υπάρχει επιτροπή υπουργών και από τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση και διαφανείς κοινοβουλευτικές διαδικασίες, γιατί μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί έως έναν βαθμό η ανεξαρτησία της ΕΡΤ».

    Ελένη Κασάπη, καθηγήτρια μεταφρασεολογίας, EMUNI expert ENPI 2011, συντονίστρια για το ΑΠΘ της διμερούς συμφωνίας συνεργασίας ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Νεμπράσκας, επιστημονικά υπεύθυνη της μετάφρασης και τεκμηρίωσης του αρχείου Ιωάννη Παπάφη, μέλος της εκδοτικής ομάδας περιοδικού iTi

Βλέπουν 4 αναρτήσεις - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Πρέπει να συνδεθείτε για να απαντήσετε σε αυτό το θέμα.